Eerste weken in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Merle Huijbregts - WaarBenJij.nu Eerste weken in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Merle Huijbregts - WaarBenJij.nu

Eerste weken in Madrid

Blijf op de hoogte en volg Merle

21 September 2017 | Spanje, Madrid

Vandaag zit ik precies 3 weken in Madrid, de tijd is echt vliegensvlug gegaan. 31 augustus ben ik aangekomen in Madrid, waar ik hartelijk ontvangen ben door een bemiddelingsbureau, huisbaas en mijn huisgenoten. Op het begin was het voor mij wel een beetje moeilijk, ik miste thuis al snel en de andere taal was lastig te begrijpen. De dag nadat ik aangekomen was had ik een kennismaking met mijn stage, deze drie maanden ga ik stage lopen op een Nederlandse basisschool. Ook was er meteen een borrel voor de ouders. Hier ben ik ook met open armen ontvangen. Op de school heb ik hele leuke collega’s, de ouders wisten al snel wie de stagiaires waren de aankomende tijd omdat wij ook waren voorgesteld. Samen met 4 andere meiden loop ik hier stage. Zelf ben ik heel blij dat ik meteen iedereen heb ontmoet op de borrel zodat ik op de maandag mijn stage goed kon beginnen!!

Dat weekend heb ik lekker rustig aan gedaan. Even bijkomen van alle nieuwe indrukken. Op zaterdag ben ik nog een aar uurtje naar het Retiro park geweest, dit is een van de grotere parken van Madrid. je kunt hier heel goed wandelen, sporten, rondkijken, enz. In het midden van het park is een grote mooie vijver waar allerlei activiteiten te doen zijn. Zondag was ik jammer genoeg ziek geworden door het verschil van klimaat, wat een rustige dag betekende. Maandag voelde ik me al een stuk beter, fris en fruitig begon ik aan mijn stage.

De eerste dagen waren vooral meekijken wat ze precies doen op een dag. De kinderen op de basisschool spreken Nederlands en Spaans, de kinderen uit mijn klas begrijpen daarom niet alles wat ik tegen hun zeg. De gehele week heb ik veel met de kinderen gespeeld, gepraat en geholpen waar nodig. Hierbij zag ik al een groot verschil met Nederland. Ik loop stage in groep A en 1 een klas met kinderen van 2,5 t/m 5 jaar. De kinderen gaan hier op die leeftijd al naar school toe, en moeten dan ook al zindelijk zijn. De kinderen zijn hier erg zelfstandig. Ik sta samen met een Nederlandse en Spaanse docent in de klas.

In de eerste week kwamen mijn moeder en tante ook twee daagjes langs om te kijken hoe het hier allemaal was en om me een beetje te helpen met het settelen. Samen hebben we de stad ontdekt en zijn we lekker uit eten geweest. Ik zit in een internationaal meiden huis, maar op donderdag kwam er ook een Nederlands meisje aan. Samen ondernemen wij best veel. We doen samen boodschappen, koken elke avond en gaan in de weekenden leuke dingen doen.

Elk weekend proberen we leuke dingen te doen, boodschappen, uitstapjes, nieuwe dingen ontdekken. Samen hebben wij afgesproken om elk weekend iets nieuws te gaan doen. Het eerst weekend was lekker uit eten, het tweede weekend een leuk terrasje uitproberen en dit weekend gaan we naar een ander park (nog geen idee welke). Ook proberen we elke avond even een stukje te gaan lopen, Madrid leeft 24/7. Er is altijd wel iets te doen. Omdat we in de avond ook wel eens weg gaan krijgen we ook meer cultuur mee. Zoals dat de mensen hier lunchen rond 2/3 uur en avond eten rond 8/9 uur. Zelf zit ik al helemaal in dat ritme, ik lunch wel al rond 1 uur maar avond eten rond 8 uur.

Zoals ik in het begin al zei gaat de tijd hier vliegensvlug. We zijn nu al in week 3. De tweede week ging voor mijn gevoel nog sneller dan de eerste, ik was nu gewend aan mijn stage, mijn huis en de omgeving. Op mijn stage kon ik al meer dingen gaan doen omdat ik wist wat er gedaan moest worden. Deze week was wel anders dan de andere dagen. De groepen 3 t/m 8 zijn op kamp van woensdag tot vrijdag. Hierdoor moesten we met 4 mensen de groepen A t/m 2 les geven. De planning is deze dagen daarom anders geweest dan de anderen. Voor mij was dit wel heel leuk en leerzaam omdat ik dan ook nog een andere leeftijd kan zien en mee kan werken. Morgen (vrijdag) gaan we met deze klassen ook naar het kamp toe. Daardoor worden de kinderen er ook bij betrokken. Het kamp is op een boerderij. Dit kwam voor ons in de klas heel mooi uit, omdat we op dit moment het thema boerderij hebben.

Tot nu toe gaat alles heel erg goed!! En heb ik het echt super naar mijn zin. Nu nog kijken wat de aankomende weken me gaan brengen!

  • 21 September 2017 - 21:19

    Anne-Marie Van Hees:

    Je doet het geweldig ben trots op je. Knuffel

  • 21 September 2017 - 21:28

    Nina Langenberg:

    Merle

    super leuk je verhalen te lezen, zal het morgen ook voorlezen voor de klas.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wat zul je genieten, een hele mooie levens ervaring.

    Hoop snel weer iets van je te lezen.

    groetjes
    NIna

  • 24 September 2017 - 20:04

    Jacqueline:

    Hoi Merle,
    Leuk hoor om het een en ander van je te horen! Voglens mij heb je het wel naar je zin! Weet je dat heel veel musea in madrid 's avonds gratis toegankelijk zijn?
    En hoe gaat het met je Spaans? Grappig om te lezen dat je je zo snel aanpast aan het Spaanse ritme van laat eten. Heerlijk vind ik dat, zou ik hier ook wel willen! En het Spaanse eten erbij trouwens! Heb je al ontbeten met churro's en chocolademelk (is volgens mij typisch Madrileens, mijn kinderen waren er gek op)?

    He, ik hoop snel weer van je te horen!

    groet,

    jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 17 Sept. 2017
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 4266

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 03 December 2017

Stage in Madrid

Landen bezocht: