De laatste weken - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Merle Huijbregts - WaarBenJij.nu De laatste weken - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Merle Huijbregts - WaarBenJij.nu

De laatste weken

Blijf op de hoogte en volg Merle

28 Oktober 2017 | Spanje, Madrid

Dit verslag begin ik met de vragen te beantwoorden die in mijn vorig verslag zijn gesteld. Mijn Spaanse lessen gaan wel goed, maar ook een beetje moeizaam. Elke week leer ik meer woorden, werkwoorden, cijfers en nog veel meer. De eerste les ging vooral over het voorstellen, 1 tot 20 tellen en de 5 w’s. Morgen heb ik mijn 3de les. Zelf hoop ik dat het iets makkelijker gaat worden omdat ik zelf het idee heb dat ik het niet helemaal oppak.

Tot nu toe heb ik jammer genoeg nog geen leuke Spaanse mannen gezien. Maar omdat ik nog geen 18 ben mag ik in de weekenden nog niet uit. Volgende week vrijdag gaan we met een grotere groep een keer uit. Misschien dat ik daar leuke mannen zie.

We hebben hier in Madrid niet veel onrust door het referendum. Vorige week zondag is er wel een gevecht geweest bij is in de buurt, door het referendum. En op het nieuws gaat het er vaak over. Maar voor de rest merken we er niet zoveel van.

Op mijn stage doe ik verschillende dingen, ik help mee met het verzorgen van de kinderen, activiteiten met de kinderen, spelen met de kinderen en geef ik de kinderen twee keer per week 45 minuten les. Wel is er altijd een lerares in de buurt voor als er iets aan de hand is. In mijn klas zijn er kinderen van 2,5 t/m 5 jaar. Op een kind na zijn alle kinderen hier al zindelijk. Elke dag op stage is anders. Ondertussen heb ik ook nog genoeg tijd om aan mijn schoolopdrachten te werken.

Zelf woon in wel in het centrum, maar het centrum is zo groot dat ik een groot gedeelte daarvan nog niet heb gezien. Als we een dagje op stap gaan naar het centrum, is het vaak een gedeelte waar we nog niet zijn geweest.

Zondag 8 oktober zijn we met een groep naar Cuenca and the Enchanted City geweest. We zijn er met 54 mensen naartoe gegaan, met een organisatie. Deze organisatie organiseert elk weekend trips in Spanje, in de omgeving van Madrid. In de groep van 54 mensen kenden ik 7 mensen. Deze 7 kende ik al omdat we allemaal met dezelfde organisatie naar Madrid zijn gekomen en allemaal Nederlands zijn. Om kwart over 9 in de ochtend zijn we vertrokken naar de vertrekplaats. Dit was voor ons 20 minuten met de metro. Daar aangekomen moesten we nog 10 minuten wachten voor dat we vertrokken met de bus, na 2,5 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we aan in The Enchanted City.

Deze plaats was vroeger een rivier, nu niet meer. Er is nu een bos met verschillende rotsen. Deze rotsen zijn gemaakt door de natuur, met water, wind, zout en ijs. Deze rotsen hebben allemaal verschillende vormen en is sommige zie je ook een bepaald figuur. We hebben in dit bos een tour gehad van 2 uur. We hebben hier heel veel verschillende foto’s gemaakt. Die zal ik later erbij plaatsen. Om half 3 was het tijd om door te gaan naar Cuenca.
Aangekomen ik Cuenca zijn we eerst gaan lunchen. We hebben hier typisch Spaanse tapas gegeten. Hierna hadden we een half uurtje vrije tijd en daarna een stadstour. Hier hebben we echt super veel gezien! De foto’s volgen nog, (;.

Die donderdag erna was het een feestdag in Madrid, hierdoor was ik op donderdag en vrijdag vrij van stage. Op donderdag was er een grote militaire parade, hier ben ik met een vriendin naartoe geweest. Maar omdat het heel erg druk was, heb ik er niet van kunnen zien. De parade was om te laten zien aan de koning wat de militaire te bieden hadden.
De parade was vanaf 11 uur tot 1 uur. In de middag was ik al weer vroeg terug thuis.

Toen ik thuis was kreeg ik jammer genoeg een vervelend telefoontje dat er thuis in Nederland iets aan de hand was, mijn opa was overleden. Vrijdag ochtend ben ik teug gevlogen naar Nederland. Hier ben ik een week gebleven in overleg met mijn stage. Na een week ben ik op zaterdag terug gevlogen naar Madrid. voor mij was het wel een raar gevoel o hier terug te komen. Ook al mis ik iedereen heel erg thuis, in Madrid vind ik ook fijn om te zijn. Na twee dagen was ik weer helemaal op mijn plek en begon ik weer op mijn stage. De kinderen waren blij om me te zien en ik hun. Van de ouders kreeg ik ook hele fijne en goede reacties, omdat mijn stagebegeleidster had verteld waarom ik niet aanwezig was op stage. Wel is het gemis nog erg groot, maar probeer ik zo veel mogelijk afleiding te zoeken. Nu een week verder gaat het steeds beter.

Gisteren was er een Halloween feest op de Amerikaanse ambassade, omdat mijn huisgenootje hiervoor uitgenodigd was, mocht ik ook mee komen. Het was een hele leuke ervaring om een keer mee te maken. In Madrid doen ze wel aan Halloween maar niet heel veel, vergelijkbaar met Nederland. Maar in Amerika is het een grote gebeurtenis. Daarom was het wel heel leuk om naar het feest toe te gaan, het is iets wat je maar een keer meemaakt. Iedereen was verkleed, en iedereen sprak Engels (wat niet altijd is in Madrid). al met al was het heel leuk om een keertje mee te maken!

Vandaag was voor mij vooral een dag om een beetje uit te rusten, we waren namelijk niet zo vroeg thuis van het feest. Morgen ga ik samen met vriendinnen een dagje naar Salamanca.
Ik heb de laatste tijd niet veel van me laten horen op mijn reisdagboek. Ik ga nu weer proberen om zo vaak mogelijk iets te plaatsen.

  • 30 Oktober 2017 - 11:07

    Jacqueline:

    Hoi Merle,

    Ik hoorde inderdaad van Femke dat je even terug was in Nederland en de reden waarom. Wat rot om op die manier je avontuur te moeten onderbreken, maar wel fijn dat de mogelijkheid er was.
    Goed om te lezen dat het goed met je gaat verder en dat je veel opsnuift van de Spaanse cultuur en veel dingen ziet. Geniet er vooral van, het is once in a lifetime zoiets (ik spreek nu uit ervaring, want ik ben net terug uit Amerika en ben voor mijn gevoel nog niet helemaal geland hier in Nederland).

    groetjes,

    Jacqueline

  • 30 Oktober 2017 - 13:05

    Nina Langenberg:

    Gecondoleerd met je opa. Wat jammer en vervelend om je stage te moeten onderbreken. Hopelijk ben je nu weer een beetje bijgekomen en kun je het weer goed terug oppakken.
    het gaat nu erg snel zeg. nog een maand.
    Maar je hebt nog veel leuke dingen in het vooruitzicht.
    Geniet ervan en tot in december.
    Nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 17 Sept. 2017
Verslag gelezen: 1136
Totaal aantal bezoekers 4256

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 03 December 2017

Stage in Madrid

Landen bezocht: